Z dnia na dzień praca zdalna stała się rzeczywistością każdego z nas. Spraw, by wypełnianie obowiązków było milsze.

1. Przede wszystkim miejsce pracy powinno być estetyczne

Udekoruj swoją przestrzeń do pracy tak, aby wprowadzała cię w dobry nastrój. Zwłaszcza, twoje biurko stoi przodem do ściany. Nie trzeba wiele. Ładny kubek do kawy, zdjęcia bliskich, obrazki i inne przyjazne detale — to inspiruje i poprawie humor.

2. Czyste, uporządkowane miejsce pracy

W chaosie pracuje się trudniej! Dbaj o porządek. Pamiętaj, że w domu i tak jest wiele czynników, które cię rozpraszają, np. dzieci. Nie dokładaj sobie kolejnego.

3. Dobrze doświetlone miejsce pracy

Warto je zaplanować w pobliżu okna. Światło dzienne to absolutny must have! Wieczorem przyda się oświetlenie punktowe, np. lampa z regulowanym ramieniem.

4. Miejsce pracy pełne zieleni

Zieleń uważana jest za barwę, która najsilniej regeneruje narząd wzroku. Jeśli pracujesz przy komputerze, ustaw w pobliżu kwiaty i patrz na nie jak najczęściej!

5. Osłonięte przed słońcem

Gdy nadejdzie fala upałów, warto pomyśleć o zabezpieczeniu przed ostrym słońcem. Sprawdzi się estetyczna roleta zaciemniająca.

Jak stworzyć dobrą atmosferę w Twoim miejscu pracy?

Rób przerwy W domu pracuje się ciężko — jest się rozpraszanym, trudno znaleźć wygodne miejsce i… praca zwykle zajmuje więcej czasu. To trudne, ale dopilnuj, by dzień pracy miał konkretną strukturę, znajdź czas na przerwę, np. na kawę na balkonie i zdrowy posiłek.

Kontakt z ludźmi Praca z domu może sprzyjać poczuciu izolacji. Kontaktuj się ze znajomymi z pracy. Świadomość, że nie jesteś sama — pomaga!

Ergonomiczne krzesło Podstawa! Jeśli nie masz, kładź choćby poduszkę pod plecy. Dobra organizacja Stwórz miejsce na przechowywanie dokumentów i innych potrzebnych rzeczy — mogą to być wygodne segregatory, pudełka, kosze lub nawet oklejone ładnym papierem kartony po butach.